EDH (Commander Multi-player)

Commander (EDH) je vzrušující, jedinečný způsob hraní magic, který je o úžasných legendárních tvorech, velkých bitvách s přáteli! V tomto formátu si každý hráč vybere svého commandera. Poté si poskládá balíčkem tak, aby měl celkem 100 karet (včetně commandera), který obsahuje pouze karty barev v identitě zvoleného commandera. Kromě základních zemí, může každý balíček použít pouze jednu kopii jakékoli karty. Během hry můžete svého velitele několikrát zahrát, což znamená, že se vaše oblíbená legendární bytost může znovu a znovu vracet do hry, aby vedlo vaší bitvu k vítězství!

Jak hrát EDH

Formát Commander spočívá v tom, že si vyberete svého hrdinu a postavíte kolem něj svůj balíček. V tomto formátu pro více hráčů si vyberete legendární bytost, která bude sloužit jako váš commander a zbytek vaší knihovny postavíte na jeho barevné identitě.

Základy

Váš balíček

  • 1-2 karty commanderů (legendární bytost)
  • 98-99 ostatních karet (98 v případě partners)
  • Jedna kopie každé karty, výjimkou jsou základní země
  • Všechny karty musí být v barevné identitě vašeho commandera

Hra

  • 2–6 hráčů
  • Začínáte s 40 životy
  • Všichni commandeři začínají v jejich command zóně
  • Kola probíhají po směru hodinových ručiček
  • Poslední hráč který přežije vyhrál

Trocha teorie

Barevná kombinace

Barevná kombinace karty není úplně stejná jako barva karty: může pocházet z jakékoli části této karty, včetně mana costu a jakýchkoli symbolů many v textu pravidel. Každá karta v balíčku EDH musí používat pouze symboly many, které se objevují také na commanderovi. (Bezbarvé karty jsou povoleny v každém balíčku.)

Kazarov, Sengir Pureblood má mana cost černé many a aktivační schopnost, která vyžaduje červenou manu. Kazarova identita je černá a červená.

Lifecrafter’s Bestiary je bezbarvý artefakt se spustitelnou schopností, která vyžaduje zelenou manu. Barevná identita Lifecrafter’s Bestiary je tedy zelená.

Command zóna

Toto je speciální hrací zóna, ve které váš commander sídlí, když není ve hře. Každý commander začíná hru lícem nahoru v command zóně svého hráče. Commander může být seslán z command zóny, jako by to byl ve vaší ruce, za svůj běžný mana cost, plus další dvě many za každou předchozí dobu, kdy byl seslán z command zóny v této hře. Pokud by váš commander změnil zónu (tj. Byl vložen do vaší knihovny, ruky, hřbitova nebo exilu odkudkoli), můžete jej místo toho vrátit do své command zóny.

Commander damage

Hráč, kterému bylo v průběhu hry uděleno 21 nebo více bojových damage stejným commanderem, prohraje hru. Za tímto účelem je sledován commander napříč všemi zónami (například pokud jeden hráč převezme kontrolu nad commanderem jiného hráče, stále se počítá jakékoli poškození, které již commander udělil).

cs Czech