Jednoho dne mě potkal na dvorku soused z bytu pod námi a nabídl mi, že bych mohl přijít k němu do Špajzu, Úvalského klubu karetní sběratelské hry Magic the Gathering. Konkrétně se zde hraje EDH (commander) formát. Karetní hry mě vždy bavily, i když jsem v nich špatný, a proto jsem si řekl, proč ne. Když jsem poprvé přišel, tak jsem se ze začátku seznamoval s efekty a synergiemi karet. Prohlížel jsem si plné desky bytostí, artefaktů, enchantmentů, kouzel, planeswalkerů a landů. Někdy byly schopnosti nebo efekty jednodušší na pochopení, ale bylo tam mnoho složitých karet. U mnoha efektů na kartách ze starších edic není popis, tudíž bylo náročné udržet se s herním tempem. Několik efektů v Magicu je podobných se hrou Hearthstone, jako třeba Haste (Charge), Deathtouch (Poisonous), Double strike (Windfury) a Choose one. Přesto zde pro mě bylo mnoho novinek (vlastně obrovské množství), jako například to, že potřebuji země k produkci many (+různé barevnosti many), tapování pernamentů, možnost vyvolávání kouzel v protihráčově tahu. Dále je rozdíl, že nemohu zaútočit s bytostmi přímo do protihráčových bytostí, ale musím počítat s tím, že je může protihráč vyblokovat.

Edh „multi“ commander

První hry Magicu jsem hrál s vypůjčeným jednobarevným zeleným balíčkem s generálem Omnath, Locus of Mana. V tomto balíčku jsem si mohl vyzkoušet například mechaniku mana poolu, na což se nabalovalo mnoho a mnoho dalších. Nejdůležitější bylo dobře pochopit všechny fáze kola. Podstatná je i správa všech karet na mém bojišti. Také mi pomohlo srovnání, někdy velkého, počtu karet v ruce podle nějakého klíče. Stále si rovnám karty v ruce, buď podle konvertované ceny many, nebo mám Instanty a karty s Flashem na jedné straně a ostatní srovnané podle many. Uvědomuji si, že to není dobrý nápad, protože tím mohu poskytnout informaci o kartách pozorným protihráčům, a proto si kompetitivní hráči pokaždé míchají karty v ruce a nemají karty v nějakém zřetelném řádu.

Adeliz, the Clinder Wind

Nyní mám postavené dva balíčky do EDH. Oba balíčky jsou tribal. Na duel commander mám wizard balíček s generálkou Adeliz, the Cinder Wind. Tento modročervený aggro balík mě velmi baví a od začátku si již prošel mnoha vylepšeními. Do casual EDH mám wall deck s generálem Arcades, the Strategist. Tento trojbarevný commander dobře funguje se zdmi a když je mrtvý, tak tam jsou karty umožňující zdem/obráncům útočit. Zkoušel jsem zde i combo karty jako Aluren a Intruder Alarm.

Zúčastnil jsem se zatím dvou soukromých draftů. První byl na expanzi Throne of Eldraine. Zde se mi povedlo ukořistit předposlední místo s jednou výhrou proti místnímu Nemesis a s kompletní výhrou proti Mistrovi. Hrál jsem Izzet deck a bylo tam několik levnějších karet na manu a některé nestvůry lítaly. Odnesl jsem si pár rare a mnoho common karet, takže jsem byl velmi šťastný, protože to bylo v době, kdy jsem ještě nevlastnil žádný balík. Také jsem si odnesl mnoho zkušeností, které se vždy hodí při dalších hrách. Dále jsem byl přítomen na draftu z nového vydání Theros Beyond Death. Tam jsem se umístil také na předposledním (sedmém) místě s Gruul deckem.

Beginner´s league – Torbran vs. Adeliz

Co se týče karetních online her, tak z nich jsem dříve aktivně hrál Hearthstone do expanze One Night in Karazhan. Nejvíce jsem hrál balíky jako Control Mage, Face Hunter, Zoolock, Murlock paladin a Enrage Warrior. Nějak se mi ke hře nechce vracet kvůli vysokému RNG a kvůli pay to win mechanice, která je potřeba při ne příliš častém hraní. Zkoušel jsem s MTG spojenou online hru MTG Arena, která mě bohužel neoslovila kvůli malé interakci s balíčkem a také protože fyzické karty jsou prostě nejlepší. Zábavná pro mě byla i karetní hra Gwint v open world RPGčku Zaklínač 3: Divoký Hon. Nyní zkouším novou karetní hru od Riot games – Legends of Runeterra, která mě baví kvůli jednoduchosti a absenci landů v online karetním prostředí.

MTG turnaje jsem se zatím žádného nezúčastnil, ale v budoucnu to zvažuji. Již hraji Magic The Gathering téměř rok a za tu dobu jsem se toho mnoho naučil, ale stále mi toho zůstává mnoho skryto.