1. Jak bys popsal svůj balík? 

Pejsek a kočička vařili dort, aneb hoď ty nejsilnější karty ve 4 barvách na jednu hromadu, kašli na non-basic land hejt a ono to nějak dopadne. Jednou už jsem to postavené měl a hezky se s tím hrálo. Po poslednímu update ban listu došlo k posílení balíku ze dvou důvodů: odbanování Gifts Ungiven a zabanovaní Wastelandy. Jedná se o kontrol složený z hodně silných karet napříč 4 barvami a combem, které Gifts Ungiven najdou celé. Combo stojí na kartě Recurring Nightmare, která za 3 many prohodí bytost z hrobu s bytostí ve hře. Dále je třeba Palinchron (ten untapne 7 zemí, kdykoliv přijde do hry) + 7 man ze zemí + bytost v hrobě. Průběh comba má 3 sekvence:

  1.  2x Recurring Nightmare stojí 6 man a protáhne Palinchrona ze hry do hrobu a zpět do hry, což vede k odtapnutí až 7 zemí = 7 man. Každá iterace je tedy +1 mana.
  2. Opakovaná aktivace Thrasiose a líznutí celého balíku.
  3. Hra končí třetí sekvencí, kdy Siege Rhino v kombinaci s Recurring Nightmare připraví protivníka o všechny životy. 

Balík docela zvládá aggro balíky (hromadné zabíjení, lifegain a tutory), je dobrý proti jiným kontrolům díky dvojici partnerů Tymna + Thrasios a umí otravovat život combo balíkům na druhé straně stolu skrze relativně velké množství interakce. Největší slabinou je jednoznačně Blood Moon, který celý balíček v nestřežené chvíli vypne.


Warning: file_get_contents(https://api.scryfall.com/cards/named?fuzzy=Gifts): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /web/htdocs4/dragon_worldcz/home/www/wp-content/themes/dragon-world_responsive/blocks/block-tri-karty-mtg.php on line 6

2. Jak ses připravoval na turnaj? Měl jsi nějaké změny v balíčku na poslední chvíli? 

Celý deck byl postavený na poslední chvíli. Věřím, že Gifts Ungiven je po banu nejsilnější karta i strategie na formátu.

3. Jak se ti hrálo a co byl tvůj nejtěžší či naopak nejlepší matchup?

Hrálo se mi skvěle, v každém matchpu jsem našel něco, co mi dalo obrovskou výhodu = výhoda goodstuff balíků. Nejtěžší byli RB goblini Vojty Kotka, který jsou dost nepředvídatelní, Vojta je zkušený pilot a jeho balík umí zároveň grindit value, hrát aggro a během toho ještě skládat nějaké combo. Nejlehčí matchup byl určitě 5manový Naya commander, který jsem prostě vyhrál na tempo díky levnému counterování a removalu.

4. Poděl se s námi prosím o jednu či více zajímavých her, co jsi odehrál na turnaji.

Poslední hra celého turnaje byla jedna z nejlepších, co jsem za dlouhou dobu hrál. Už jsem to psal na FB do naší skupiny, takže si dovolím copy paste. Stav je 1:1 proti Vojtovi Kotkovi s Grenzo, Dungeon Warden.

Třetí byla hodne napinava, zacina Vojta T1 Skirk Prospector. Citim T2 blood moon, takze hraju T1 discard. Vojta ma Magus of the Moon, ktereho zahodim a Vojtovi oci smeruji navrch hlavy. Vidim na ruce jeste Living Death a Imperial Recruiter, takze me oci smeruji tamtez.

Vojta poklada scry zemi a dava kartu dospod (u tohoto decku velmi nebezpecny). Pokladam Baleful strixu. Vojta hraje recruitera pro Rabblemastera, bohuzel ma i extra manu diky prospektorovi na muj Mana Tithe. No co, stejne ho za nej vymenim, dokud bude na stole, je mi ta karta k nicemu.

Dve kola me otravuje nezabitelny Goblin Rabblemaster diky Goblin Surgeonovi. S vedomim smrtek a toho, ze s regeneraci stejne strixa nic nezmuze, podskakuju a setrim tak aspon zivoty. Polozim Oozu, hned zeru Maguse a prikladam jeste Deathrita. Tim vynutim smrtky, Vojta obetuje chirurga (toho mu removnu) a Rabblemastera. Mne se ze smrtek vrati baleful strixa, Vojtovi Prospector a Rabblemaster.

Ve svym pokladam Tymnu a Thrasiose (mam jeste demonic a zemi na ruce). Planuju dalsi kolo tutor pro gifty, na konci pak gifty zahrat, coz by znamenalo land into win… A kdybych neliznul 7. manu hned, porad budu v dobre pozici.

Vojta hraje ve svym Grenzo se silou 3 a vytoci nascryovaneho 3/3 lorda, co zere artefakty a vse pumpuje +1/+1 a rovnou my ji odpali. Takze moje strixa jeste marnejsi nez predtim. Vojta tapuje vse do utoku a ja pocitam. Umim prezit kolo s 10 zivoty, dalsi uz bohuzel ne, takze prehodnocuju plan. Chumpblokuju a setrim zivoty. Liznu Enlightened tutor, s nelibosti pouzivam DT pro Balanci misto Giftu, pak zahraju ET pro Courser of Kruphix, polozim 6. zemi, cistim board balanci a predam kolo.

Stav je kazdy 6 zemi, prazdna ruka, prazdny stul. Vojta polozi 7. zemi, hraje Grenza za 4 a preda kolo. Ja pokladam Courser of Kruphix, zeme na vrsku (jupii), dalsi karta brainstorm, prikladam Thrasiose za 4 a pass. Zacina to vypadat stabilne…

… Asi tak na vterinu. Vojta na konci meho kola vytoci zespoda Goblin Piledriver (achjo). Ve svym kole za 4 many vytoci dalsi dva gobliny, prvniho si nepamatuju, druhym je Legion Warboss (bohuzel), takze Piledriver v utoku narusta do hrozivych rozmeru.

Kazdy dobry MtG hrac vi, ze neni rozumny tiltit kvuli random faktoru, ale toho zklamani uz bylo na me bylo v jedne hre nejak moc. Zkousim se nejak hlavou vratit do hry, mozna trochu zbytecne menim Coursera za Piledrivera, coz sice usetri mraky zivotu a je to dobrej trade, ale zazenu se tim do kouta a potrebuju neco dobryho v Brainstormu. Thrasios zfackuje chudaka 1/1 tokena. Z brainstorm mi jako nejlepsi karta prijde fetchka (vybiram z Force of Will, Sylvan Library, Verdant Catacomb). Preziju tak jeste kolo, udelam spatny blok, diky kteremu token naopak profackuje Thrasiose (prehlednul jsem Castle Embereth). Nasledne liznu Recurring Nightmare. Kdyby prezil Thrasios, mohl jsem ho prohodit za strixu a idealne liznout jedny ze dvou zbyvajicich wrath v decku (mel jsem 6 zivotu)… Nakonec skoda, mohlo to byt jeste vic epicky.

5. Co si myslíš o novém banlistu? Je něco co myslíš že by jsi změnil?

Je to největší změna od přechodu na 20 životů. Tehdy ještě nebyli regionální koordinátoři, kteří mohli zajistit oboustrannou, včasnou a jasnou komunikaci s lokálními komunitami. Bohužel zůstali mimo hru. Vyšlo tím najevo hned několik věcí:

  1. Koordinátoři (pro ČR Jakub Vinny) nehrají při rozhodování prakticky žádnou roli.
  2. Máme jeden banlist pro několik diametrálně odlišných metagame. Francouzi řeší zejména tu domácí.
  3. Obecně platné zásady pro banování karet (změny vedoucí k růstu komunity, ochrana ikonických karet, krátký banlist, metagame si vyřeší problémy sama) vzaly za své a není vůbec jasné, co v budoucnu čekat a jak hodlají francouzi formát dále usměrňovat (vyjma toho, že chtějí podpořit modré kontroly, ale nikdo neví proč).

Bany a unbany konkrétních karet jsou podle mě v tuto chvíli to méně důležité. Nejvíc suhlasím s banem LED, nejvíc nesouhlasím s unbanem Gifts Ungiven. Modrým kontrolům bez comba by podle mě nejvíc pomohl unban Barala (při zachování banu High Tide a extra kol).