Jak bys popsal svůj balík? 

Kari Zev burn s trochu nižším počtem creatures, u kterých preferuji co nejnižší mana cost. Ani gameplan není žádná věda: Ideálně to chce zahrát v prvním kole creature, ve druhém Kari, párkrát se s nima projet a soupeře dostřelit.

Jak jsi se připravoval na turnaj? Měl jsi nějaké změny v balíčku na poslední chvíli? 

Na balík jsem od březnového turnaje v Joysticku v podstatě nesáhl, doplnil jsem pár karet, které jsem minule z různých důvodů nehrál (Rampaging Ferocidon – neměl jsem, Fire Ambush – neznal jsem, Searing Spear – zapomněl jsem), něco vyndal (pár creatures a hlavně nezapomenout, že je Wasteland banned).

Příprava bohužel žádná nebyla, tak jsem těšil, že si po takové době s Kari zahraju. I mám raději různé Ux controly, jako UW Miracles v Legacy (RIP), házet blesky a útočit s creatures má taky něco do sebe 🙂

Jak se ti hrálo a co byl tvůj nejtěžší či naopak nejlepší matchup?

Myslím, že turnaj se celkově povedl a určitě jsem si ho užil. Skoro bych i napsal, že všichni spojení s jeho organizací odvedli dobrou práci, ale zase nikdo nechceme, aby z toho zpychli a příště něco odflákli, tak to nenapíšu. Nemáte zač 😀

Ke hrám samotným: Balík šlapal skvěle, kostky jsem vyhrával a soupeře občas umíchal jak profík a i když mě v prvních třech kolech čekali lifegainoví commandeři (Kenrith, Uro, Karlov), rychlé draw a karty jako Skullcrack nezklamaly (příště jich do decku přidám ještě víc :)).

Nejtěžší matchup byl určitě Karlov pilotovaný Ondrou, který ve druhé hře začínal a zahrál T1 Soul Varden, T2 Karlov, který okamžitě roste na 4/4 a nedává mi šanci odpovědět.

Vybrat nejlehčí matchup bude těžší, ale řekl bych, že to bude Ludevic + Kraum Miloše Pálka, který to sice hraje výborně (však se probojoval do top4), ale hraje pár karet, které mu pro Kari zrovna nepomohou, jako Gitaxian Probe, Blood Moon a Magus of the Moon. V souboji těchto decků se ale určitě nejedná o hotovou věc a jak se říká, že v MtG může každý porazit každého, pro Kari Zev to platí ještě více.

Poděl se s námi prosím o jednu či více zajímavých her, co jsi odehrál na turnaji.

Vypíchnu třetí hru v top8 proti Hogaakovi Tomáše Vardžika. Situace v jeho kole pro mě nevypadá dobře a do dvou kol budu na ručník: mám 20 životů, na stole Soul-Scar Mage, Kari Zev a Bomat Courier (0 karet na Courireovi), mezi zeměmi Mishra’s Factory a v ruce pak 2x burn (Char – 4 damage, Skewer the Critics – 3 damage).

Tomáš má 15 životů a 5 creatures: Hogaak (díky mínusovým counterům zmenšený na 5/5), Bloodghast, Glowspore Shaman a Satyr Wayfinder, Birds of paradise. Co je ale nejpodstatnější: na stole má Umezawa’s Jitte, která má potenciál mě porazit sama o sobě a v tomto kole jí může equipnout a zaútočit. Díky hogaakovi má v grindy game proti mě podstatnou výhodu, takže pokud budu muset sesílat blesky do jeho creatures, místo do něj, v delší hře ho nemám šanci porazit.

Místo equipu Jitte se ale zatapuje pro removal, aby mi zabil Kari Zev a útočí Hogaakem, Glowspore Shamanem a na blok si nechává pouze Satyr Wayfindera. To, že nepoužil Jitte, mi dává šanci, pokud si další kolo topdecknu Goblin Chainwhirler (4 z jeho creatures mají 1 dozadu), nebo ještě lépe Fiery Confluence (navíc se zbavím Jitte). S vidinou toho, že potřebuji dost specifický topdeck, neblokuji, jdu na 12 a zahrávám na konci kola Char do soupeře. On jde na 11, já na 10. Odtapnu, líznu kartu a je to Fiery Confluence! Radostí úplně pak zapomenu, že je to sorcery a pokusím se ji zahrát v útoku, ale naštěstí mě to stojí jen 1 extra damage z prowess.

Zatapovaný předávám Tomášovi kolo, na stole Soul-Scar Mage, v ruce Skewer a 10 životů. On má 4/4 Hogaaka a 8 životů. Odtapne, lízne jen zemi, kterou zahraje. Bloodghast vyskočí z hrobu s haste. Po chvíli zvažování se rozhoduje zaútočit oběma a z 10 životů jdu na 4. Potřebuji si brzy líznout nějaký burn, to se mi podaří hned další kolo. GG.

Co si myslíš o novém banlistu? Je něco, co bys změnil?

Sice hraji dost nepravidelně, ale cítím, že některé z poslední změn se dost nepovedly. Jsou to podle mě:

Ban Wasteland a Cavern of Souls – když hraješ 3 a více barev, měl bys být připraven za to zaplatit, nebo si dobře rozmyslet, zda radši nefetchovat basic. To samé platí o Cavern of Souls a hraní příliš mnoho counterspellů. Podle mě toto jsou dvě největší chyby z těchto změn.

Ban Capture of Jingzhou, Temporal Manipulation, Time Warp – proč ještě kopat do mrtvoly, když High Tide je taky zabanován? A není ban tří timewalk efektů trochu moc, Antone Pavloviči? Nestačilo by vedle High Tide zabanovat třeba jen Temporal Manipulation?

Unban Gifts Ungiven – EOT Gifty, untap a easy gg. Obávám se, že na tohle si teď bude třeba zvyknout a zábava to moc nebude.

U banu Lion’s Eye Diamond fakt nevím, čistě z herního hlediska mi to přijde ok, přeci jen o jedno další infinite combo méně, ale kdo za něj vysolil +-5000 Kč, to asi bude vidět jinak.

Naopak bych do banlistu přidal Uro a Hogaak, oba výrazně ohýbají pravidlo Commandera a ban je časem určitě nemine, tak nechápu proč to odkládat?